Havas Media wint account online dating gigant Meetic

Havas Amsterdam haalt daarmee Lexa en OurTime in Nederland binnen

(Amsterdam) Havas Media heeft de pitch rondom dating gigant Meetic gewonnen. Het van origine Franse bedrijf is beursgenoteerd en inmiddels de grootste online matchmaker in Europa met bekende merken als Match, Meetic en Lexa, het in Nederland grootste datingmerk.

Havas Media heeft het account deels gewonnen door hun wereldwijde Prosumer Rapport Love in the Digital Age waarin de opmerkelijkste cijfers en trends van online dating wereldwijd zijn gepresenteerd. Voor Havas Media in Amsterdam betekent het ROI-gedreven account een focus op televisie, billboarding en radio, naast strategische ondersteuning van online-activiteiten voor de merken Lexa en het nieuwe 55+ merk OurTime. 

Céline Boudière, CMO van Meetic Group: “We werken voor een aantal van onze merken nu al twee jaar met de teams van Havas Media en zijn bijzonder opgetogen om dit avontuur op grotere schaal voort te zetten. De keuze voor Havas Media komt voort uit onze wens een wereldwijd effectieve en vooral consequente mediastrategie te bouwen, en tegelijkertijd toegang te houden tot lokale experts voor de juiste executie.”

Thijs Muller, CEO Havas Amsterdam: “Het onderwerp liefde zit midden in ons aller hart en is zo mogelijk nog relevanter geworden tijdens deze bijzondere crisistijden. Het is aan Havas om dat hart te raken in het juiste kanaal. Dat Meetic voor ons kiest is een belangrijke overwinning en een compliment. Het bewijst dat Havas haar focus op de culturele leefwereld van de consument succesvol is.”

Havas directeur Thijs Muller: “We’re hitting the ground running in een segment dat nu al onze aandacht vraagt. Met dit portfolio, de kennis en de specialisten van Cosmos samengevoegd met onze huidige health activiteiten, nemen we meteen een marktleiderspositie in.”

Namens Cosmos, Bertil Koop: “Havas heeft ons een superieur aanbod gedaan, dat goed aansluit bij het verwachtingspatroon van onze opdrachtgevers, die allemaal ook in meerdere landen opereren welke hun eigen aanpak vereisen.”

Voor meer informatie over de acquisitie of voor een interview met Thijs Muller en Bertil Koop, neem contact op met Rogier van Kralingen, rogier@thewholestory.eu / 06-25090825.

Over Havas Group

Havas Group is één van s ’werelds grootste communicatie holdings. Vanuit meer dan 100 landen werken 20.000 communicatiespecialisten aan Meaningful Connections tussen mensen en merken door creativiteit, media en innovatie. Havas Group is onderdeel van Vivendi.

thing of the week

I’m sooo excited, I just can’t hide it…