Twee Big Shots naar Havas Amsterdam

Jules Hooijer en Ido Sharon versterken strategie, tonen groei ambities en verstevigen Havas positionering

(Amsterdam) Havas Amsterdam heeft twee seniors – Ido Sharon & Jules Hooijer – aangetrokken die in januari zijn begonnen. Beide moves versterken de huidige Meaningful positionering met de kennis van buitenaf die de mannen met zich meebrengen. Ze toont daarnaast vooral de groei ambities van Havas Amsterdam.

Jules Hooijer is de nieuwe Strategy Lead van het bedrijf. Hij heeft gewerkt aan bureauzijde, maar vooral aan de klantkant bij onder andere De Lotto, DDB, Wavemaker, Ring en Werkspot, met name op momenten dat groei het belangrijkste doel was.

Jules Hooijer: “77% van de merken wordt niet gemist als ze verdwijnen. Terwijl 76% van de mensen wél verwacht dat ze hun leven en dat van de planeet verbeteren. Havas is volledig ingericht op meaningfulness. Daar zocht ik naar in mijn werk; echte betekenis. Zeker met Havas Lemz erbij, het Meaningful Brands Research en de snoepwinkel van Vivendi gaan we merken de relevantie geven die ze willen hebben.”

Ido Sharon is Chief Growth officer geworden. Hij kent de publisher-zijde als geen ander door zijn werk voor RTL, Wayne Parker Kent en Sanoma en heeft divisies from scratch opgebouwd, winstgevend en verkoopbaar gemaakt.

Ido Sharon: “Het mediabureau moet zich opnieuw uitvinden. Media consumptie is enorm veranderd maar veel modellen aan de bureau kant zijn gelijk gebleven. Deze noodzakelijke transitie biedt juist voor Havas veel kansen. Ze heeft waardevolle assets. Alleen al het Meaningful Brands Research is uniek in haar inzicht in merken. Een prachtige basis om op door te bouwen. Ik kon niet wachten aan de slag te gaan.”

Het aantrekken van Sharon en Hooijer laat zien dat Havas Amsterdam haar huidige positie tussen content en mediadistributie wil verstevigen en nog meer betekenis aan Vivendi, Lemz, Universal en Meaningful Brands binnen het pakket in Amsterdam wil geven.

Thijs Muller, CEO: “De markt ontwikkelt zich razendsnel. Wie meerwaarde wil behouden moet overzicht bewaren en content op waarde kunnen schatten. Daarom deze twee nieuwe seniors, die niet per sé uit de bureauwereld komen. Met Jules en Ido staan we steviger in de culturele leefwereld van consumenten. Dat versterkt onze huidige klanten en trekt nieuwe merken aan. Het voelt fantastisch!”

Over Havas Group

Havas Amsterdam maakt merken meaningful in het leven van de consument. Zij doet dat met haar superieure kennis van hoe marketingcontent in de medialeefwereld van uw publiek leeft. Havas Amsterdam is onderdeel van Havas Media dat actief is in 144 landen en wereldwijd 20.000 communicatiespecialisten in dienst heeft die Meaningful Connections tussen merken en mensen te bouwen.

thing of the week

I’m sooo excited, I just can’t hide it…